tisdag 11 augusti 2009

Regning dag


Fick en beställning på bröllopskort för ett tag sedan
som jag passade på göra idag när det regnade.
Brudparet kommer från hÄnglar & stÄnglar.


Det underbara pappret kommer från Inkido
passar så bra till bröllopskortet med den
underbara texten som tryckt på mönsterpappret.


Brudparet har jag klippt ut och satt fast
på 3D-kuddar, färglagt med ProMakerspennor.



Att blanda olika material gör
kort mer intressanta och “levande”.
Här lagt “lager på lager” med spets, halvpärlor, och blommor

Symaskinen har åkt fram igen ,
det blir så snyggt med lite stygn runt kanten
Det blir en romantisk känsla över kortet
med spets och blommor.


På lördag ska vi på 40-årsbluesfest
Det är alltid svårt göra ett kort till en kille.
Så det blev ett vinflaskekort.
Som kommer passa till det vi ska ha med oss.

.


Allt ska gå i Blues Brothersstil på festen.
Så nu har jag letat fram svart kavaj,
vit skjorta, slips, hatt och glasögon.
Så kul det ska bli .


Förra veckan så fick jag en beställning
på ett svart och vit gratulationskort
Så här bidde det:
Stilrent och enkelt


I helgen fick jag en hushållsmaskin av mina gulliga svärföräldrar ,
så glad jag blev..
den har stått länge på min önskelista

.


Det regnat hela dagen ,
så passade jag på testa den.
Så idag har jag bakat kardemummabullar,
Peter har länge klagat på att bullarna är slut i frysen,
men nu har han fått så att han klarar sig ett tag hoppas jag.
För det blev nämligen över 100 bullar.
Så har någon vägarna förbi, så är det bara att komma in och fika.




Tack för alla gulliga kommentarer
att ni tar er tid att hoppa in er.
Kram på er och ha det bäst

12 kommentarer:

Erica sa...

Vilket härligt bröllops kort. Var verkligen en romantisk känsla över det. Perfekt helt enkelt.

Det svartvita var också fint. En svår färg tycker jag men du har lyckats bra.

Bullarna ser bara så mumsiga ut. Hade gärna kommit på en fika. KAnkse lite långt men är jag i närheten lovar jag att jag hör av mig.

Kramar Erica

Madeleine sa...

När kan jag komma på fika? Ser ju helt underbart gott ut... : )
Jättefina kort, du har fått lite gjort nu på semestern.
Det var dåligt med scrapsaker i födelsedagspresent, önskade mig mest träningskläder eftersom jag börjat mitt nya liv nu...så egentligen får jag ju inte komma på fika hos dig :(

Ha det bäst!
Kram Madde

Yvonne sa...

Vilka underbara kort du gjort som vanligt och bullarna ser hur goda ut som helst =)) Du vet ju att jag gillar bullar. Lite väl långt att åka för att fika,hihi. Jag får titta ofta på bilden.
Tror nog att jag måste testa det där med symaskin iaf =))
Ha det gott min goa vän
10000KRAMAR//Y

Karin sa...

Vilket underbart bröllopskort! Jättefint! Det svart-vita är riktigt coolt! å flaskkortet; snyggt, läckert med sömmen, önskar att jag med hade en (fungerande) symaskin.. Himla massa fina alster du gör hela tiden!

Bullarna ser ju vansinnigt goda ut.. hmm bor du nära Göteborg? Kommer gärna i så fall.. hihi..

Ha det fint,
kram K.

Louise sa...

Snygga kort och goa bullar.
Allt var verkligen jätte fint.
Själv har jag bakat morotstårta hela dagen. Blev hela 8 stycken för mer han jag inte.

Ha det gott sötnos.

Kram Louise

Yoli Design sa...

Ge mig bullar!! MUUUUMS!! så gott!
kurrar lite i magen!! fast hihihi jag har nyplockade kantareller här som jag snart ska tillaga!! thihiii...

Supernajs bröllopskort... meee like...

Kraaaaaaam på dig gooding!

pysselninjangittan sa...

Jag kommer på bullfika!

så fint kortet blev, ja de pappret är perfekt till bröllopskort.

kram

Kamilla sa...

ÅÅÅh WOW vad fina kort du har gjooort :D
Och de där bullarna ser så goda ut, jag kommer!!!
kramkram

Mari sa...

MMMMMM, så gott med hembakta bullar...
Och så får man "ögonfröjd" samtidigt ( jag menar korten då )

Gunnies Pysselhörna sa...

Det ska verklgen smaka bra med bullar, bröllopskortet är jättefint, jag kanske snart får gära ett till dej........... vem vet. Ha det så bra!
Kram Gunnie

BellaMio sa...

Så ljuvliga alster du gjort!!! Både scrapalsterna och bullarna, fniss fniss...

Här skulle inte hundra bullar räcka en vecka, så därför bakar jag aldrig några...

Kram gumman

Malin sa...

Jättefina alster!! Och så fint färglagt =D

Kram!